Er zijn steeds meer verbeteringen door de technologie. Zo is het vandaag de dag mogelijk om je aan te melden zonder fysiek contact te maken. Dit doe je met een bezoekersregistratie systeem. Je ziet deze systemen weleens bij de tandarts of bij de orthodontist. Ten tijde van het coronavirus is dit systeem erg handig. Zo helpt het om direct contact te verminderen. Maar er is meer. Zo brengt het aanmelden zonder direct contact te maken meer voordelen dan gedacht.
Creativiteit
Bedrijven doen vandaag de dag veel zaken online. De bedrijven vergaderen bijvoorbeeld online en communiceren veel via e-mail. Het voelt soms niet fijn om de deur uit te moeten. Wanneer je dit wel doet moet je goed oppassen op andere mensen. Daarnaast was het tot kort geleden ook verplicht om een mondkapje op te doen in de meeste openbare ruimtes. Je moet je handen ook nog veel ontsmetten. Het kan nou eenmaal voorkomen dat je toch een fysieke afspraak hebt, omdat de afspraak simpelweg niet online kan. Een groot aantal organisaties en bedrijven is creatief bezig geweest. Zij hebben zich aangepast aan de omstandigheden.
Oplossingen
Uit deze creatieve inspanningen zijn verschillende oplossingen gekomen. Een van de oplossingen is dus de onbemande receptie. Dit bestond voor de coronacrisis ook al, maar nu wordt er meer gebruik van gemaakt. Het moet wel. Op deze wijze kun je contactloos aanmelden of het kan met een paar klikken. Er wordt op deze manier het maken van onnodig contact voorkomen. Het hulpmiddel zorgt ervoor dat je ergens naar binnen kunt gaan. Op deze plek scan je vervolgens een QR-code om jezelf aan te melden. Na het scannen krijgt het personeel een melding dat er een bezoeker is. Deze bezoeker kan geholpen worden. Het wordt weleens een virtuele receptie genoemd. Als er in een bedrijf normaal gesproken wel een receptionist aanwezig is, kan dit systeem ook voordelen meebrengen voor de medewerkers. Het is namelijk zo dat een medewerker zich meer kan gaan focussen op andere taken. Dit zijn taken als het bellen met cliënten over afspraken en het beheren van agenda’s van medewerkers.