De populariteit van games en gamen valt onder andere te verklaren door de opmars van technologie. Steeds meer jongeren proberen niet offline maar online contact met elkaar te leggen en worden bijvoorbeeld vrienden door middel van het samen gamen. Technologie is echter in veel meer aspecten van het dagelijks leven terug te zien, waaronder in het toenemende gebruik van je telefoon, het videobellen met collega’s om thuiswerken mogelijk te maken en de digitale receptie om bezoekers te registreren. Zo stelt het bezoekersregistratiesysteem van DigiReceptie allerlei organisaties in staat om bezoekers contactloos maar persoonlijk aan te melden voor een bezoek. Hoe dit precies in zijn werk gaat en voor welke organisaties DigiReceptie interessant is, lees je in dit blog!

Hoe registreer je bezoekers met deze software?

DigiReceptie maakt het mogelijk om bezoekers eenvoudig en snel te registreren aan de hand van een QR-code, die zij ontvangen nadat ze zich hebben aangemeld. Wanneer krijg je echter met zo’n registratiesysteem te maken als bezoeker? Hier lees je een aantal voorbeelden:

  • Wanneer je met het vliegtuig op vakantie gaat, staat er een QR-code vermeld op je ticket zodat de vliegmaatschappij kan controleren of je een stoel voor een bepaalde vlucht geboekt hebt.
  • Als je concertkaartje gekocht hebt, voorkomt de evenementenorganisatie lange wachtrijen door snel jouw QR-code te scannen. Deze is op je ticket gedrukt.
  • Ga jij een familielid in een verzorgingstehuis bezoeken? Dan kan het zijn dat je een bepaald tijdslot moet boeken. Na registratie van je bezoek ontvang je een QR-code, waarmee je aan kunt tonen dat je een bezoekje gepland hebt.

Na het scannen van de QR-code wordt de organisator op de hoogte gesteld van jouw aanwezigheid en kun jij ongestoord genieten van jouw bezoek aan het concert, verzorgingstehuis of vlucht. Op die manier verloopt de bezoekersregistratie eenvoudig, contactloos en efficiënt!