Je denkt dat je een geweldig spel hebt ontwikkeld waarvan je denkt dat het binnen een paar dagen of weken viraal zal gaan. Tot (of tenzij) uw bedrijf een grote naam heeft in de game-industrie, mag u weinig verkeer voor uw game verwachten. Dus het eerste en belangrijkste dat u moet begrijpen wanneer u een nieuwe game-website moet promoten, is dat marketing van grote waarde is, net als het ontwikkelen van een opwindend spel.
Hieronder vindt u de beste gamemarketingstrategie waar u voor moet kiezen als u een enorme impact wilt hebben in de game-industrie.
Neem contact op met trending influencers
Veel van de virale games in het verleden zijn gepromoot door influencers op sociale media. Niet veel game-ontwikkelaars hebben echter voor deze gamemarketingstrategie gekozen. Dit kan zijn omdat ze geen contact kunnen opnemen met influencers op sociale media.
Maak video’s
Als de doelgroep de gameplay van je videogame niet kent, hoe kun je dan verwachten dat ze het spelen? Dit is een van de redenen waarom je een video van de gameplay moet maken, samen met een promotievideo.
Bouw een online aanwezigheid op
Het opbouwen van een online aanwezigheid is de beste (en kostenbewuste) manier om de doelgroep te bereiken. Online aanwezigheid betekent dat u op verschillende profielen een social media-profiel moet maken en uw inhoud met de lezers moet delen.
4. Word lid van blogs op sociale media
Naast het maken van sociale-mediaprofielen op verschillende platforms, moet je ook lid worden van verschillende gameblogs. Op de meeste blogsites kun je je game promoten, wat de bekendheid van je game vergroot.
U vindt dergelijke bloggroepen op sociale mediaplatforms zoals Google Plus, LinkedIn, Facebook en Instagram.
5. Cross-promoot je spel
Wanneer je verschillende soorten apps en games hebt, kun je deze via elkaar promoten. Het zou kunnen betekenen dat een gratis applicatie zonder een duidelijk verdienmodel een kanaal kan worden voor cross-advertising voor uw geldgenererende spel.
6. Maak en promoot je website
Het maken van een eenvoudige maar geweldige website wordt ook beschouwd als een goede gamemarketingstrategie. Op deze manier kunt u de broodnodige informatie overbrengen aan alle potentiële klanten. Bovendien kan je er ook promotiemateriaal op integreren. Zorg ervoor dat je alle informatie uploadt op de website die bij je nieuwe game past.
7. Verzamel reviews
Door recensies van uw klanten over uw game te krijgen, worden mensen ook aangemoedigd om de game te kopen en te downloaden. Houd er rekening mee dat hoe meer positieve recensies je krijgt voor je game, hoe meer mensen naar je game worden gedreven.
Als je eenmaal een website voor je game hebt gemaakt, moet je deze in een gerenommeerde bedrijvengids laten opnemen. Zorg ervoor dat de informatie in de lijst met bedrijfsvermeldingen juist en informatief is.
Hulp nodig?
Vind je dit allemaal wat overweldigd? Laat je dan helpen door een gespecialiseerd marketing bureau zoals Leads International